Wilt u uw woning uitbouwen en heeft u al een idee voor welke optie u wilt kiezen? Dan kunt u bij ons heel gemakkelijk een aanvraag indienen voor uw project. In onderstaande tekst nemen wij u mee in het proces van aanvraag tot oplevering, zodat u precies weet wat u van ons kunt verwachten.
Hoe dient u een aanvraag in bij Habrobouw?
Een aanvraag indienen bij Habrobouw is heel eenvoudig: via het contactformulier op onze website neemt u direct contact met ons op. Dit werkt het beste omdat wij dan direct alle gegevens voor de offerte compleet hebben. Tevens kunnen wij ons dan vast inlezen door via Google Maps uw woning erbij te pakken.
Na ontvangst van uw aanvraag zullen wij zo spoedig mogelijk contact opnemen. Wij streven ernaar dit binnen 7 dagen te doen. In tijden van grote drukte kan hier bij uitzondering van worden afgeweken omdat projecten in opdracht hier geen schade van mogen ondervinden.
Een offerte opstellen doen wij zo:
Bent u zich aan het oriënteren en wilt u eerst een (serieuze) indicatie van kosten? Dan kan dit prima met een foto van de gehele gevel waar de aanbouw tegenaan komt vanuit de buiten- en vanuit de binnenzijde. U kunt deze foto’s incl. uw wensen doorsturen naar: info@habrobouw.nl. Indien u als opdrachtgever interesse heeft, maken we graag een afspraak op locatie voor een gedetailleerde offerte.
Als uw aanvraag al concreter is en u heeft behoefte aan een vrijblijvend bezoek bij u op locatie, dan kan dat ook uiteraard. Wij zullen dan een afspraak met u inplannen en uitsluitend een offerte op maat maken. Met een maatwerk offerte sluiten we variabelen uit en zullen alle kosten voor beide partijen van tevoren overzichtelijk zijn. Mochten er toch variabelen zijn, dan zullen wij dit duidelijk vermelden op de offerte. Ook een maatwerk offerte is uiteraard vrijblijvend. Laat u ons weten of u de offerte in goede orde heeft ontvangen?
Hoe gaat een locatie bezoek in zijn werk?
Bij een bezoek op locatie wordt de bestaande situatie in kaart gebracht. Aan de hand van onze uitgebreide checklist nemen we uw persoonlijke wensen door. Zo weten we zeker dat tijdens dit gesprek praktisch alle punten aan bod komen. Uw overige vragen en wensen kunnen eventueel worden opgenomen voor verder overleg. Na ons bezoek op locatie wordt de definitieve offerte opgemaakt. Deze zal later per mail worden toegezonden.
Vragen over de offerte:
Het is vrij logisch als de offerte niet in één keer helemaal duidelijk is. Uiteraard horen wij het dan graag. U kunt dan contact met ons opnemen, wij zullen uw vragen graag zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Indien nodig komen we gewoon nog een keertje langs. Uiteraard bent u altijd welkom bij ons op kantoor.
De offerte ondertekenen doet u zo:
Als u goedkeuring geeft aan de offerte, kan deze online worden ondertekend. U kunt met uw muis een handtekening zetten op de aangewezen plek en hierna klikken op de acceptatieknop onderaan de offerte. Nadat wij de offerte ondertekend terug hebben gekregen in onze mailbox, sturen wij u altijd een opdrachtbevestiging incl. de vervolgstappen.
Vervolgtraject na het accepteren van onze offerte:
1. Het inmeten van uw project:
Als de opdracht is bevestigd, maken wij met u een inmeetafspraak. De aanbouw, uitbouw of dakkapel voor uw huis wordt nauwkeurig ingemeten en samen lopen wij nogmaals de offerte door om er zeker van te zijn dat alles voor u naar wens is. Eventuele wijzigingen kunnen op dit moment nog worden doorgevoerd.
Hierna maken wij de werktekeningen op in het professionele tekenprogramma Autocad. Door de dubbele maatopname die wij tijdens het inmeten hebben gedaan, komen eventuele inmeet- of interpretatiefouten aan het licht. Autocad is een betrouwbaar rekenkundig programma dat zelf aangeeft of er iets niet klopt. Bouwfouten op locatie behoren hierdoor grotendeels tot het verleden.
Let erop dat na het inmeten geen grote wijzigingen meer mogelijk zijn. Wij houden ervan in het voortraject uw wensen zo goed mogelijk te bespreken om teleurstelling achteraf te voorkomen. Uiteraard blijven kleine wijzigingen (een stopcontact meer of minder o.a) altijd mogelijk.

2. De werkvoorbereiding:
Als het project uitgetekend is, kan de werkvoorbereiding van start gaan. Wij beginnen met het opmaken van een projectplanning. Op deze planning kunt u precies volgen wat er op welke dag gaat gebeuren. Ook werkzaamheden die u zelf gaat uitvoeren, of eventueel door een andere partij wilt laten uitvoeren, kunnen hier op worden ingedeeld. Zo lopen we elkaar niet in de weg en kan de bouw zo soepel mogelijk verlopen.
Als de projectplanning compleet is, worden onderaannemers en leveranciers op de hoogte gebracht en gevraagd hun akkoord te geven. In het planningsprogramma werken wij met de kleuren rood, oranje en groen. Zo is in één oogopslag duidelijk wat is geregeld en welke aandachtspunten er nog zijn. Als alle seinen in het programma op groen staan, is de werkvoorbereiding voltooid en kan het project van start.
Voorbeeld: projectplanning
3. De uitvoering:
Vervolgens zullen alle werkzaamheden zoveel mogelijk volgens planning worden uitgevoerd. Ervaring leert dat wij ons het beste aan de planning kunnen houden als de voorman van Habrobouw tijdelijk de sleutel van de woning mag ontvangen. Uiteraard zal hier zorgvuldig mee worden omgegaan. Tijdens de bouw zullen wij de planning proberen aan te houden, echter, in de praktijk zal het weleens voorkomen dat er (onderling) wijzigingen worden doorgevoerd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een wijziging in verband met slechte weersomstandigheden.
4. Het bouwterrein:
Volgens de regels van Habrobouw wordt het bouwterrein tijdens de uitvoering zo netjes mogelijk gehouden en, te allen tijde, aan het einde van de dag opgeruimd. Vanzelfsprekend zal uw woning zorgvuldig afgesloten voor vertrek. Wat er ook aan de woning moet gebeuren; wij zullen altijd zorgen dat deze goed afsluitbaar blijft en niet inbraakgevoelig is. Dat u overlast heeft van de bouw is helaas niet te voorkomen. Echter, zullen wij er alles aan doen om de overlast voor u tot een minimum te beperken.
5. Welke betalingstermijn hanteert Habrobouw?
Bij Habrobouw hoeft u niet direct na het accepteren van de offerte de factuur te voldoen. Passend bij onze slogan willen wij vertrouwen en zekerheid geven aan iedere opdrachtgever. Wij werken met een aantal stadia’s van factureren: de aanbetaling, de tweede termijn, de derde termijn, een vierde termijn en een evt. een meer- en minderwerk factuur. De aanbetaling sturen wij kort voor aanvang van de bouw. Ook bij grotere projecten betekent dit dus dat wij zelf grote bedragen voorschieten. De tweede termijn van u factuur volgt, in de meeste gevallen na het plaatsen, van de prefab. De laatste factuur volgt na oplevering.* Op bovenstaande manier proberen wij slechts in rekening te brengen wat er daadwerkelijk is uitgevoerd. Als opdrachtgever heeft u op deze manier meer zekerheid dan Habrobouw. Dit is een stukje vertrouwen dat voor ons vanzelfsprekend is.
* Uitzonderingen voorbehouden.
Hoe ziet een oplevering eruit?
Na het voltooien van de werkzaamheden volgt de oplevering van uw project. In enkele gevallen zijn er meerdere opleverpunten. Deze betreffen voornamelijk details en worden op het opleverformulier bijgevoegd. Samen met u overleggen wij of alles naar wens is gegaan en of het beoogde resultaat is behaald. Ook wordt er gekeken of er tijdens de bouw eventueel schade is ontstaan die verholpen moet worden. Dit zal, indien van toepassing, worden bijgevoegd op het opleverformulier. Bij akkoord wordt het opleverformulier dezelfde dag nog naar u toegezonden.
Heb ik garantie op mijn nieuwe aanbouw, uitbouw of dakkapel?
Indien er na de oplevering van uw project gebreken aan het licht komen, zullen wij ons altijd houden aan de garantievoorwaarden die vermeld staan in de bijlage van de offerte. Wij zullen proberen de gebreken zo spoedig mogelijk na de melding te verhelpen. Juist in de nazorg kunnen wij ons onderscheiden. Die kans laten we niet liggen.
Is Habrobouw verzekerd voor mijn project?
Uiteraard is Habrobouw volledig gedekt voor de onverhoopte schade die wordt aangebracht tijdens uw project. Of dit nu materiële schade is aan u woning, of in het uiterste geval zelfs letstelschade. Als opdrachtgever mag u verwachten dat dit onder de dekking valt.
Overigens heeft Habrobouw nog nooit aanspraak hoeven maken op deze verzekering. Laten we dat vooral zo houden.
Heeft u aanvullende vragen over bovenstaand proces of wilt u weten wat wij voor u kunnen doen? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen u graag.

Contact
Mijn naam is Jan Hak en ben mede-eigenaar van Habrobouw. Als u overweegt te gaan verbouwen, dan ben ik er voor u. Of u nu een indicatie wilt om uw mogelijkheden te verkennen, of een bezoek op locatie voor een definitieve offerte, ik help u graag! Mijn uitdaging is om niet alleen goed te luisteren naar uw wensen, maar ook het beste advies te geven voor uw situatie. Met onze checklist in de hand willen wij u op de hoogte brengen van alle mogelijkheden die er voor u beschikbaar zijn.